- Ett oerhört intressant uppdrag. Jag är stolt över att få jobba med ett bolag med goda framtidsutsikter, som står för starka varumärken och har en seriös ägare, säger Thelma Kimsjö.

Thelma Kimsjö har lång erfarenhet av journalistyrket och publicistiskt arbete. Hon har haft ledande befattningar bland annat som tidningschef för VLT, Länstidningen i Södertälje, Mitt I-tidningarna samt styrelseuppdrag för Poppius och Pressens opinionsnämnd samt varit nämndledamot i Reklamombudsmannens opinionsnämnd.

Hon tillträder ordförandeposten i april och tar då över efter Rickard Johansson som varit tf ordförande efter det att tidigare ordförande Maria Croon gick över till nytt uppdrag.

- Vi är mycket nöjda med att överlåta taktpinnen i Hakon Medias styrelse till Thelma Kimsjö. Hon har en gedigen bakgrund inom journalistiken och kommer tillföra bra kunskap i arbetet med att långsiktigt utveckla bolaget, säger Fredrik Hägglund, vd ICA-handlarnas Förbund.

Hakon Media ger ut branschtidningarna Icanyheter och Market, är arrangörer av Retail Awards samt producerar rapporter och faktapublikationer inom detaljhandelsområdet. Bolaget ägs av ICA-handlarnas Förbund.

Kontakt:

Thelma Kimsjö, mob: 070-6025464