0%

Dagens bild

Handlaren i fokus i ICAs nya reklam

Nu startar en reklamkampanj från ICA där handlarna står i fokus. Flera handlare skådespelar i kampanjen, som ska lyfta fram ICA-idén.

- Vi har kämpat för och längtat efter att få lyfta handlarna på det här sättet sedan vår gemensamma 100-årskampanj 2017. Nu är det äntligen dags, säger Eva Burén, kommunikationschef på ICA-handlarnas Förbund.

Kampanjen Den unika ICA-handlaren använder Stig-formatet för att förklara ICA-idén med fria handlare. Stig och tio ICA-handlare är med i hela kampanjen, som beskriver hur handlare i hela Sverige har en viktig roll i sina kunders vardag. Handlaren har en unik koll på vad som händer och behövs i närområdet, och kan därför ge sina kunder riktigt bra service, driva aktiviteter på orten och väcka engagemang runt viktiga frågor. Kampanjen lyfter också fram fördelarna med att alla butiker ägs av handlarna själva.

Hela vecka 47 visas kampanjen i tv, och under vecka 47-48 även på Youtube och play-kanaler. I hela landet visas kampanjen på stortavlor utomhus, med lite extra tryck på storstäderna.
- Parallellt jobbar vi på Förbundet vidare med nästa steg i konceptet Lokala avvikelser för att lyfta handlarna i vardagen, säger Eva Burén.

 

Klicka här för att se reklamfilmen!

18 november 2019