0%

Dagens bild

Vi söker en Content Manager

Vill du jobba kreativt och affärsmässigt med innehåll, digitala strategier, målgrupps- och kanalanalyser för att nå ut till våra målgrupper – Sveriges ICA-handlare och intressenter i omvärlden? Är du en skicklig redaktör med god känsla för att strukturera, skapa och producera innehåll som väcker intresse och engagemang? Då ska du ta chansen att söka en nyinrättad och rolig tjänst som Content Manager hos ICA-handlarnas Förbund.

Som Content Manager ansvarar du för att ta fram och implementera strategier för att nå våra målgrupper med rätt innehåll, i rätt kanaler och med rätt ton. Du leder också det redaktionella arbetet och ska se till att content skapas, publiceras och uppdateras i interna och externa digitala kanaler.

Du producerar både själv och samordnar/projektleder andra interna och externa resurser för att få flödet att fungera. En viktig del i din roll är att analysera relevanta mätdata om hur innehållet sprids och används, samt jobba med ständig datadriven utveckling.

Du ingår i Kommunikationsavdelningen och arbetet sker i nära samverkan med dina kommunikationskollegor, övriga enheter inom ICA-handlarnas Förbund samt olika externa leverantörer. Då rollen som Content Manager är ny har du stora möjligheter att vara med och bidra till att skapa effektiva arbetssätt och processer.

Om företaget

ICA-handlarnas Förbund är medlemsorganisation för Sveriges ICA-handlare och huvudägare till börsnoterade ICA Gruppen. Vi är cirka 40 medarbetare och jobbar med löpande medlemsservice, utveckling av befintliga och potentiella ICA-handlare, affärs- och branschanalyser, kommunikation och opinionsbildning samt samhällsengagemang. Vi satsar också på aktiviteter som stärker handeln som bransch. Tron på kraften i både individen och det gemensamma är grunden för våra värderingar som vi delar med ICA-butikerna, ICA Gruppen och dess verksamheter.

Enkelhet: Vi tänker enkelt först
Entreprenörskap: Vi skapar möjligheterna
Engagemang: Vi gör skillnad

Dina arbetsuppgifter

  • Utarbeta strategier för innehåll till våra målgrupper
  • Ansvara för framtagande, publicering och uppdatering av innehåll (text, bild, rörligt) i kanaler som webb, intranät och appar
  • Själv skriva texter samt beställa, kravställa och följa upp content-produktion från byrå, frilansare, interna resurser
  • Upprätthålla och underhålla redaktionsplanen
  • Samla in, följa och analysera mätdata om hur innehållet sprids och används, arbeta med datadriven utveckling
  • Utbilda och stödja medarbetare i att producera och publicera innehåll
  • Driva vår närvaro i sociala medier
  • Hålla dig uppdaterad och informera om utvecklingen på området

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har arbetat som Content Manager eller i en liknande roll och har ett antal års erfarenhet av att skapa innehåll, strategiskt och operativt. Du har också relevant utbildning inom media och kommunikation.

För att trivas hos oss ser vi att du är driven, strukturerad och utvecklingsorienterad. Du är van vid att ta egna initiativ och att driva saker självständigt samtidigt som du har lätt att samarbeta och trivas i olika sammanhang. Du är en god kommunikatör och säker skribent med stort intresse för att skapa innehåll som berör och engagerar. Du är teknikintresserad och duktig på att förstå och använda digitala verktyg.

Du förväntas ha goda kunskaper i:

  • Webbpublicering (EpiServer eller annat)
  • Uppdatering av innehåll i appar
  • Digitala nyhetsbrevs- och enkätverktyg (Apsis el dyl)
  • Webbanalys, Google Analytics
  • Adobe CS (InDesign och Photoshop)
  • Office 365 (SharePoint och PowerPoint)
  • Sökmotoroptimering (SEO)
  • Marknadsföring i sociala medier (Facebook, LinkedIn,Twitter, Instagram etc)

Dina personliga egenskaper är av stor vikt! Vi tror att rätt person för uppdraget är en utåtriktad, leveransfokuserad och social person som har lätt för att hantera olika typer av människor. Du är en doer som gillar att arbeta strukturerat, få saker att hända och vill ta egna redaktionella beslut. Du trivs med parallella projekt, tempo och att jobba operativt såväl som strategisk. Du är serviceinriktad och har inga problem med att hoppa in och hjälpa till där det behövs.

Har vi fångat ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar ICA-Handlarnas Förbund med KIMM & Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller på kimm.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna Talent Acqusition Specialist Jessica Andersson ja@kimm.se eller ansvarig rekryteringskonsult Malin Clavering mc@kimm.se.

Vi ser fram emot din ansökan med CV och ett personligt brev via www.kimm.se senast 2020-01-12. Vi tar inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Urval sker med start den 7/1 och sedan löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi vill uppmärksamma dig på att vi som arbetar i den här processen kommer vara lite lediga under jul och nyår och vi är tillbaka på kontoret den 7 januari, 2020.

Skicka in din ansökan idag!

23 december 2019